Modrá turistická značka KČT

„Osoblažsko, kraj rozhleden s rozhledem“

Tato stezka začíná na nádraží v Jindřichově ve Slezsku, což je poslední (nebo chcete-li první) železniční stanice na našem území a pokračuje zvlněnou krajinou v jižním směru okolo dvou rozhleden k Městu Albrechtice.

Od nádraží, se dáme ke kamennému podjezdu a pak severním směrem. Po chvíli dojdeme k místnímu, bohužel dnes pro veřejnost uzavřenému zámku, můžeme však navštívit aspoň jeho park. Dále pokračujeme po místní silnici směrem na východ a projdeme celou místní část Arnultovice. Těsně před jejím koncem zatočíme doprava a vydáme se ostře nahoru na místní zalesněný kopec, který překonáme a ocitáme se nad obcí Pitárné, zde stezka vede částečně vedle silnice první třídy číslo 57. Poté se od ní odpojí a klesá až do samotné obce, které se ale pouze lehce dotkne a už míří na další kopec.

Na okraji obce se zároveň nachází turistický označník, kde začíná zelená stezka ve směru Dívčí Hrad a Bohušov. Po stoupání mezi kopci se dostaneme až pod kopec Strážnice, na kterém se nachází dřevěná rozhledna. Postupujeme ale dále a začínáme klesat směr Liptaň. Zde máme dvě možnosti, buďto pokračovat dále, nebo se vydat na tuto rozhlednu. V obci je možnost stravování a ubytování, a k návštěvě se doporučuje místní kostel, který stojí za to vidět (i když pouze zvenku), je to dominanta obce.

Ať už jste rozhlednu navštívili nebo nikoli, stezka pokračuje dále. Vede poli a překonává místní kolejničky úzkokolejky a po chvíli se dostává k unikátnímu místu. Liptaňský bludný balvan, je to jeden z největších a stojí za zhlédnutí.  To už se ale trasa začíná pomalu zvlňovat a stoupat, aby vystoupala pod místní vrchol – Kobylu. Pod vrcholem se zde setkáváme s červenou trasou, vedoucí ze západu (Třemešná) na východ (Osoblaha), my ale pokračujeme stále jižním směrem. Držíme se stále v, pro tento region nezvyklé, nadmořské výšce a obcházíme další vrcholy. Za chvíli však cesta začíná klesat, až se dostaneme na úplnou rovinu, po které pokračujete k Městu Albrechtice. Zde se vyplatí opět odbočit na novou rozhlednu – Hraniční Vrch, která vznikla spojením dvou vysílačů pomocí turistické lávky. Po navštívení této pozoruhodné rozhledny již už pouze klesáme až do města. Zde je možnost ubytování a stravování a dá se zde také dále pokračovat až na místní železniční stanici, kde stezka končí.

Pro snadnější naplánování výletů přikládáme odkaz na turistickou mapu