Žlutá turistická stezka KČT

Osoblažské Jeseníky

Tato turistická stezka o délce něco málo přes 20km Vás provede hornatými částmi té nejzápadnější části Osoblažského výběžku a ukáže Vám odvrácenou a drsnou tvář Osoblažské přírody, která se zde dá srovnávat s drsnými Jeseníky, proto také přezdívka stezky „Osoblažské Jeseníky“.

Začátek stezky je na nádraží v Městě Albrechticích, po chvíli kličkování mezi rodinnými domy stezka výjde z města a míří podél silnice druhé třídy směrem k místní drůbežárně. Zde opouští silnici a zabočuje vpravo na lesní cestu a míří pomalu do hor, z kterých se prakticky již nevymotá.

Po chvíli putování po stezce můžeme v lesním porostu nalevo spatřit chátrající hrobku rodiny Keil von Eichenthum, to už ale stezka míří nahoru do lesa…Stoupá se a klikatí a postupně obejde vrchol Měsíční hory (631 m. n. m.) aby klesla do údolí s odpočívadlem „u laviček“ a poté vystoupala až skoro k vrcholu hory Na malém Valštejně (684 m. n. m). Zde následuje rovinatější cesta k rozcestí pod Kraví horou. Zde se se stezkou kříží v ose „sever – východ“ zelená turistická stezka „Osoblažsko hornaté“ ve směru TřemešnáBiskupská kupa, tato stezka Vám zároveň může sloužit jako zkratka do Petrovic nebo na samotnou Biskupskou kupu, protože naše žlutá stezka pokračuje dále směrem k západu a míří vstříc jedné s nejvyšších Osoblažských hor, Solné hoře (868 m. n. m.)  za kterou se setkává s modrou spojovací stezkou, která v ose „sever – jih“ spojuje Petrovice a Holčovice.

Stezka ale putuje dále přes Kutný vrch (869 m. n. m.) až k rozcestí „Hraniční cesta“, kde máte možnost pokračovat dále na západ a opustit tak Osoblažsko a objevovat krásy Jeseníků a oblasti Zlatých Hor. Naše stezka se ale stáčí k severu a po hranici regionu pokračuje vstříc Biskupské kupě.

Po chvíli budete sestupovat do údolí a ve vaši blízkosti se bude nacházet dokonce pramen hlavní osoblažské řeky – Osoblahy. Ke vší smůle ale budete muset opět vylézt z údolí nahoru a pokračovat po hřebenech hor jako je např. Větrná se svými 800 metry nad mořem. Stezka už se ale blíží pomalu do finiše a to když dorazíte na rozcestí Petrovy boudy, kde se stýkají tur. stezky z Petrovic a od Biskupské kupy, začíná zde také Naučná stezka Zlatý roh, se kterou má ještě naše stezka společnou několikasetmetrovou poslední cestu. U turistického rozcestníku „Hähnelovo rozcestí“ potom stezka končí a Vy můžete buď pokračovat směrem na Biskupskou kupu po modré a naučné stezce nebo se můžete vydat dolů do Petrovic po stezce modré.

Pro snadnější naplánování výletů přikládáme odkaz na turistickou mapu