Zelená a modrá turistická trasa KČT

„Osoblažsko hornaté“

Mnoho lidí si představuje Osoblažsko jako úrodnou placku zasahující do Polska, málo si ale uvědomuje, že region zahrnuje i hornatou oblast na západ od železniční tratě Krnov – Jindřichov a silnice první třídy č. 57. Pojďme se tedy vydat opačným směrem, než vede například úzkokolejka a přitom zůstaňme stále na Osoblažsku.

Trasa z Třemešné:

Začínáme na nádražíTřemešné, kde začínají m. j. červená turistická stezka do Osoblahy, naučné stezky Člověk, dřevo a neživá příroda a Duše stromů nebo známá Osoblažská úzkokolejka. Projednou ale zapomeneme na tyto atraktivní turistické cíle a vydáme se po zelené značce po příjezdové cestě k nádraží směrem do středu akce. Mineme místní hospodu „U Huberta“ a okolo kostela sv. Šebestiána sestupujeme dále do obce, po chvíli se stezka přimkne k místnímu potoku Mušlov a kolem Obecního úřadu se vine dále obcí. Za místním úzkokolejným viaduktem o třech polích se značka stáčí na první křižovatce doleva a začíná stoupat. Okolo místní trafostanice a přes přejezd tratě Krnov – Jindřichov se postupně dostáváte nad údolí a otevírá se vám pohled na Třemešnou.

Po chvíli se dostanete k rozcestníku „U studní“, kde se dostáváte na delší dobu do lesního porostu. Stezka ovšem pokračuje stále do vrchu mezi porosty. Kousek nad rozcestníkem „Nad Armanovem“ je možno zahlédnout pramen říčky Mušlov, který jste jako plnohodnotný potok přecházeli v Třemešné.

Po asi kilometru dorazíte na první rozcestí pod vrchem Kraví Hora, kde se ke značce přimyká žlutá značkaMěsta Albrechtic, která vás větší oklikou dovede na Biskupskou Kupu, nebo přes ní můžete vyrazit do Heřmanovic. My ovšem stále po zelené obejdeme vrch hory a začneme konečně trochu klesat né ovšem na dlouho. Zachvíli jsme na dně údolí u hájovny na Svinném potoce, kde se k nám opět přimyká turistická značka, tentokrát modrá (popis níže).

Trasa z Jindřichova:

Na nádraží v Jindřichově je možno vyrazit nejen směrem na východ do nížin ale také do hornatých kopců směrem na západ, kde vedou naše kroky. Modré stezka zde totiž začíná svou pouť do Osoblažských vrchů.

V Jindřichově se ani neohřejete, od nádraží vyrážíte hned doleva do kopce vstříc horám. Stoupání není nikterak náročné, ale je to jen začátek. Po chvíli se vás otevře panorama Jindřichova s přilehlým Polskem jako na dlani. Stezka ale neúprosně mizí v lese. Zachvíli se ale ocitnete na Svinném potoce a zde přesedláte na zelenou stezku.

Po odpočinutí a nabrání sil se značka začíná drápat z údolí k rozcestníku „U Obrázku“ kde se modrá značka odpojuje na jih směr Holčovice, my ovšem míříme na sever a klesáme do Petrovic, horské obce kde se dá ubytovat a zarelaxovat.

Na nějaký dýchánek ale není čas, čeká nás poslední ale, zato vytrvalé stoupání až na samý vrchol Biskupské kupy, který stojí za to zdolat. Můžete si vybrat, jestli vyrazíte delší avšak méně náročnou zelenou stezkou přes Petrovy boudy nebo vyrazíte přímo po stezce modré. Je to jen na vás.

S vypláznutým jazykem ale s úsměvem na rtech určitě docházíte pod siluetu rozhledny a říkáte si „Osoblažsko – to nejsou jen louky a pole…“

Pro snadnější naplánování výletů přikládáme odkaz na turistickou mapu